NoordWest USA 2010

Estes Park Colorado - Englewood / Denver

Dinsdag 7 en Woensdag 8 september, Estes park >> Denver

Hallo daar dan!

We kregen al klachten dat we niet iedere dag de site bijwerken maar soms kun je het heel druk hebben met vakantie vieren. Het is heus niet makkelijk hoor om zomaar even je dagen te vullen met ontbijten, rijden, ronddwalen, uit eten gaan enz. enz. Maar goed nu eerst even een stukje over gisteren, dinsdag 7 september.

Gisteren zijn we vrij laat vertrokken uit de lodge en toen ook nog een echt Amerikaans ontbijtje gedaan (ham en eieren, hashbrow, toast en koffie) in het dorp. Vervolgens zijn we aan de vrij korte rit van een uur of twee begonnen. Ik wilde graag langs Nederland rijden hierdoor zouden we ongeveer 80 km omrijden. Alleen was het nog maar de vraag of we daar konden komen omdat een gedeelte van Nederland en een gebied ten oosten daarvan was geëvacueerd in verband met een hele grote bosbrand die daar eergisteren is ontstaan. Hoewel we de brand al goed konden ruiken toen we bij de lodge weggingen, viel onderweg de stank en het zicht heel erg mee. We zagen wel op sommige stukken de rook over de bergrug heen komen en het was een klein stukje echt heiig maar de hele weg was gewoon open en we hebben gelukkig geen ramptoerist uit hoeven hangen om door Nederland te komen. Nederland bleek een gezellig dorp zoals we eigenlijk wel gewend zijn.

Onderweg nog één van de hele lange vrachttreinen op de film gezet met ongeveer 73 wagons rijden die treinen hier rond met voor en achter twee locomotieven. Om ze langs te laten gaan duurt bijna drie minuten. Toen de machinist zag dat we een foto ( eigenlijk filmpje) wilden nemen begroette hij ons met een luid fluitsignaal. Leuk hoor zo ontvankelijk en vriendelijk als de mensen hier zijn!!!

In Denver zijn we eerst even een mall ingegaan die mooi en groot was en al een beetje geshopt. Daarna door naar het hotel. Dit hotel blijkt uit eens tuk of acht flats/ appartementen gebouwen te bestaan van drie verdiepingen. Op iedere verdieping zijn zeven hotelkamers die geschakeld liggen. Daardoor doet het geheel erg knus en niet massaal aan. We hebben een prettige ruime kamer met dito badkamer en prima ontbijt. Dat allemaal voor vijftig dollar per nacht. Weer goed geregeld door Matthe. Ik kan hem echt aanraden als je nog een keer een vakantie door iemand anders wilt laten boeken!
Gister hadden we het plan gevat om naar de bioscoop te gaan. Er bleek er één vlakbij te zitten en daar draaide Inception. Hadden we beiden nog niet gezien en het leek ons wel wat, voor het eten hebben we even de kaartjes gehaald voor 5 dollar per stuk!!! Wat blijkt: op dinsdag zijn alle films vijf dollar! Dan verwacht je wel wat drukte. Nadat we bij een goed Italiaans restaurant heerlijk gegeten hadden, bij Starbucks een bak koffie gedronken en gingen we van tien tot half één naar de film. Er bleken twaalf zalen in de bioscoop te zijn. In onze zaal konden ongeveer tweehonderd man en er zaten er ... twee! Matthe en ik hebben een privévoorstelling gehad! Bij een andere film zaten volgens mij nog een man of vijf maar daar had je het dan wel mee gehad. Dus toen Matthe en ik uit de bioscoop liepen hoorde ik iemand zeggen, Yeah the last people left... en daar ging het licht uit. Wij naar onze auto die op een gigantisch verlaten parkeerterrein stond, samen met één motor die vermoedelijk van de bioscoopmedewerker was..

Vandaag ben ik na het ontbijt lekker uitgebreid gaan badderen en Matthe een rondje winkels in de buurt gaan doen. Daarna zijn we lekker naar een gigantische Outlet geweest hier ongeveer twintig minuten vandaan. Ik denk dat we zo'n zeven uur geshopt hebben en erg veel gekocht. Ik zal zo een foto maken van mijn aanwinsten. Samen met wat we al in Seattle gekocht hadden wordt het echt een uitdaging om dit over twee dagen mee naar huis te nemen. Maar dat zien we dan wel weer. Vanavond ook weer een lekkere echte steak gegeten. Tja, dat afvallen komt wel als we terug zijn?

Terwijl ik trouwens dit stukje aan het tikken ben komt er in het nieuws op tv dat de brand bij Boulder (waar Nederland ook last van heeft) nog groter is geworden en nu als de grootste bosbrand 'ooit' in Colorado beschouwd wordt. Er zijn zo'n anderhalf honderd huizen afgebrand en 6400 acre (=26 km2) bos. Van de 20 mijl die in brand staat (is groter dan gisteren) is maar 2 mijl onder controle. Gelukkig is er daar vandaag wat regen gevallen en ik hoop dat ze het de komende twee dagen wel verder onder controle krijgen. Zou toch sneu zijn als we zaterdag niet kunnen vliegen door rookontwikkeling, hahahaha! Dan zouden we verplicht nog een paar dagen met vakantie vieren moeten vullen! We laten het jullie weten als we nog niet naar huis mogen!!! Vooralsnog gaan we er van uit dat we nog maar twee dagen mogen blijven en daarvoor hebben we het plan om in ieder geval downtown even te gaan bekijken van Denver en nog een park in de buurt om lekker te lezen en te hangen. Het aftellen is helaas begonnen....

Groetje en waarschijnlijk tot snel, Marjolein (en Matthe natuurlijk)

Ron

Maar hoe was de film???

Matthe

erg goed! Al mis je soms wel eens wat omdat Engels niet je moers-taal is en ze wel eens wat snel of onduidelijk babbelen.

Theo van Vliet

Bedankt voor jullie reisverhalen. Ik wist niet dat er buiten Utrecht nog zo veel moois op de wereld te zien is.
Marjolein, volgende week maar weer eens lunchen in dat gezellige retaurant aan de Archimedeslaan.

Veel plezier nog

Theo

E dan nog wat. Ik was de naam van de site vergeten, maar als je googelt op Marjolein en berenspray kom je er vanzelf.

eef

Ey Marjo ! Ik kan geen foto vinden van al die aankopen ?????

Ab Koomans

He Marjolein en Matthe,
Zit ik een beetje te op het www te surfen, kom ik ineens een oude bekende tegen. Jullie zijn een mooie reis aan het maken zeg!!!!
Goeie reis nog en veel plezier.

gr.

Ab

Marjolein

Hé Ab,

Wat een toeval dat je mij tegen komt dan zeg! Leuk dat je een reactie geeft ook nog.
Het is inderdaad een erg mooie reis.
Helaas nu bijna voorbij.
Vandaag laatste dagje in Denver.
Nog even van het lekkere weer genieten en dan morgen de terugreis.

Hoop dat mij jou alles goed gaat?!

Groetje, Marjolein

Marjolein

Hoi Theo,

Volgende week zeker samen lunchen.
Ben erg benieuwd hoe het met je gaat.
We maken snel een date ok?

Groetje, Lein