NoordWest USA 2010

Craig Colorado - Estes Park Colorado

Zondag 5 September

Part 1

Wat is dit land toch groot: Alleen gister al hebben we zo'n 500 KM naar het zuiden gereden met alleen droog (soms gesproeid) glooiend prairie land met grote en kleine ranches met koeien. Dat hou je in NL echt niet voor mogelijk. Soms hadden we vergezichten van wel 80 km ver gewoon vanuit de auto. Over dezelfde afstand ligt s'winters sneeuw, overal zie je snowmobile's staan in afwachting daarvan.

Helaas is de laatste week alweer ingegaan want we hebben het ontzettend naar ons zin. Baggs zijn we snel doorheen gereden want dat was dus echt niks. Een leegstaande Inn kraken leek ons niets en die ene die wel open was zinde ons niet. Dus nog maar een uurtje doorrijden naar het iets grotere Craig, en daar was dus wel wat te doen. Wat grotere inn-merken waren hier maar we kozen voor een leuk uitziende Elk Run Inn waarvan de prijs ook nog es leuk was. Snel internet en een leuke kamer waren voor ons voldoende. Snel internet was een must want het is hier Labor day maandag met een labor day weekend (lang weekend) en dus is de kans op een onderkomen in Rocky Mountain National Park aan de kleine kant en moet er dus gezocht worden. Eerst wilden we gaan eten en hadden trek in een sappige steak. Nu langs de supermarkt die hier standaard tot 2100 open zijn want ons bier begon op te raken. Daar zagen de salades er dusdanig lekker uit dat we daar verschillende bakjes van hebben genomen om op de kamer leeg te prikken.

Omdat we gister zijn verder gekomen dan geplanned skippen we de westkant 1 nacht om die te plakken aan de oostkant zodat we daar 2 nachten hebben. Dat moet lukken met nog 200 km te gaan voor de East entrance en dan de pas die hoger gaat dan pakweg 3650 mtr waar we wat uitzichtpunten gaan pakken en een paar korte wandelingen op hoogte. We zijn nu al soms kort ademig daar we een aantal wandelingen al gemaakt hebben op 2400 mtr. Alles is hier hoog, zo ook Denver met 1600 mtr.

Op internet een leuke Lodge gevonden wat aan een riviertje ligt. Gelukkig nog een mooie locatie alleen voor 2 nachten zijn we ongeveer net zoveel kwijt als in Denver voor 4 nachten. Daar hebben The Commons uitgezocht met een zwembad met het oog op de lekkere temperaturen daar. Het doorrijden geeft ons dus een dag extra in het park waardoor we een lekkere lange hike kunnen maken waarschijnlijk in de buurt van Bear lake. Het voordeel van een langere Hike is dat je minder mensen tegen komt en het dus lekker rustiger is en je beter van de erg mooie natuur kan genieten.
Voor nu ga ik stoppen daar tikken in de auto niet meevalt onderweg naar Rocky Mountain NP.

Part 2

Het was een mooie rit door de Pas waar we op een hoogte van 3700 mtr zijn geweest. Veel uitzichtpunten en we waren van plan enkele korte wandelingen te maken op hoogte. Deze zagen er niet echt aantrekkelijk uit en er stond een erg straffe wind zodat we deze hebben over geslagen. Het was een goede zet om gisteravond nog even een logies op te snorren wat tevens erg mooi ligt met naast ons zijraam een kabbelend riviertje. Dat we hier het Valkenburgachtige dorpje binnen reden gaven alle logie's die we gezien hebben: no Vacancy! Dat had een zoektocht geweest, maar nu een kwestie van adres opzoeken op routeplanner van de telefoon. Zo zitten we nu dus in Ponderosa Lodge, gelegen aan een riviertje genaamd Fall River aan een van de invals wegen van Estes park.

Gezellige centrums kennen ze hier uiteindelijk toch, jackson WY, Estes Park waar we nu zitten en Steamboat Springs CO zagen er erg gezellig uit met een leuke centrum kern. Alle overige waar we geweest zijn hebben lange centrums met alles ver van elkaar. Wel heb je diverse mall's maar da's meer Makro-achtig. We hebben erg lekker gegeten bij een toko genaamd: Big Horn en we komen steeds tot de conclusie dat het eten in restaurants in NL te duur is. Hier eet je erg lekker voor pakweg EUR 40-45 met z'n tweeen.

Groetjes vanuit een mooi Estes park, Rocky Mountain national park
24 graden, Gereden: 300KM