NoordWest USA 2010

Denver LoDo

Donderdag 9 September 2010

Vanmorgen eens rustig aan gedaan en rond een uur of 11 eens met de tram richting Denver Centrum gegaan. Dit is nog zo'n 26 KM hiervandaan en we zitten niet echt in Denver zelf maar in suburb Englewood. Alles is in elkaar vergroeid en het is een grote stadse bebouwing. Het was erg droog vandaag en dat merkten we best aan onze ogen. Wel erg lekker weer met een graad of 29 en zon. In het centrum heb je een deel van 1 mile waar alleen voetgangers en hop on bussen mogen rijden. Dit deel is een aaneenschakeling van terasjes eettentjes en winkels en best druk met mensen die er werken en toeristen. Hier een stuk gelopen te hebben en wat foto;s gemaakt te hebben zagen we dat we dichtbij het Baseball stadium Coors waren en zijn er heengelopen om dit stadion eens te bekijken. Feit wil dat er pas een wedstrijd begonnen was en dit was een uitgelezen kans dit eens mee te maken. Rap een kaartje gekocht van $ 5,- ! pp en wij naar binnen. Erg groot en druk. Helaas niet uitverkocht. Colorado Rocky's vs Cincinnati Reds. Rocky's stonden 5-2 achter maar wisten dit om te buigen naar een uiteindelijke 5-6 winst! Erg leuk eens mee te maken en de mensen zijn erg enthousiast. Op weg terug naar het centrum kwamen we langs een bar met happy hour en ook dit konden we niet voorbij laten gaan daar bv bier bij eten en in een bar in de grote stad best prijzig is in tegenstelling tot voedsel. Hierna nog wat rondslenteren, Burger eten en met de Tram weer naar huis. Al met al zijn dit soort slenterdagen net zo vermoeiend als een lange Hike in de bergen.

Morgen staat waarschjijnlijk een waterpark op het programma. Eerst zouden we hier nabij naar een meer gaan om lekker te liggen en te lezen. Marjolein wilde liggen en lezen maar ik kan bij nader inzien met al die drukte om me heen niet echt stilzitten en hebben we een compromis gevonden in een waterpark.

Groetjes vanuit een Warm Denver CO,

Matthe en Marjolein