NoordWest USA 2010

Laatste dag...

Vrijdag 10 September 2010

Snik, het zit er bijna weer op. Net de koffers dichtgepropt en alvast wat opgeruimd want morgen om 07.00 moeten we vertrekken richting Denver Airport, auto inleveren en naar de gate...
Vandaag weer niet veel gedaan dan lekker rondlopen in mall's. Plannen om naar het waterpark te gaan werden verstoord door nota bene de uitbaters van de parken: Gesloten na Labor day (afgelopen maandag) !! Gelukkig kwam ik daar gisteravond nog achter bij zoeken op internet. Cherry park leek me net ff te warm met volle zon en een graad of 29 op 1600 mtr hoogte. Dan gaan liggen waar misschien geen schaduw is en bijna zeker geen bedjes. We hebben nog wat kleren gekocht en een verrekijker voor thuis.

Het was (weer) een erg mooie reis met veel indrukken in een groot land. De Amerikaan heeft in NL de naam een grote mond te hebben maar da's geenszins waar. Overal waar we komen zijn ze netjes, beleefd, willen helpen en willen een praatje maken. Sta je met een kaart willen ze je helpen er te komen. Openbare wc's, op straat en in de parken is het schoon en netjes. De openbare wc's zijn doorgaans netter dan in NL op het werk (dat kan al heel snel) en in restaurants. In een winkel en op straat zag ik een beveiliger en een voorbijganger papier en plastic van straat pakken en in een vuilnisbak gooien. Iets waar de gemm. Nederlander een voorbeeld aan kan nemen. In het verkeer rijd men rustig en als je er tussen wilt: geen probleem.

Tevens hebben ze hier een puike verkeersregel die in NL zsm ingevoerd zou moeten worden: Bij rood licht is rechtsaf slaan toegestaan, mits je die die wel groen hebben voor laat. Als dus geen verkeer van links komt kun je gewoon rechts af slaan bij rood licht.
We hebben niet echt veel zin hier weg te gaan maar aan alles komt een eind. Het is een mooi vakantieland en heel toegankelijk door booken via internet, plannen via Google etc... we gaan hier zeker eens nog een keer terugkomen. Het was erg leuk reacties te krijgen via de reismee site en via Hyves, bedankt hiervoor. Iedereen de groetjes en tot ziens!

Matthe & Marjolein

Ron

Verstandig om de speech van Geert niet af te wachten. Goede reis.