NoordWest USA 2010

Yellowstone - Old Faithfull

Donderdag 2 september 2010,

Hallo Allemaal,

Hier is het inmiddels het einde van een zeer zeer mooie wandeldag. Hij begon fris, zeg maar koud maar met een strak blauwe lucht. Toen rond twaalven de lucht eenmaal opgewarmd was hebben we de jasjes uitgedaan en de hele dag kunnen genieten van een perfecte wandeldag. Wat we na het uitgebreide ontbijt met ham/ worstjes, eitjes, gebakken aardappelen en toast gedaan hebben?

's Morgens zijn we hier bij Old Faithful de geisers gaan bekijken. Volgens mij bevind een kwart van de geisers van Yellowstone zich hier in de omgeving. Er zijn vele mooie gekleurde bassins bij en sommige geisers hebben we ook daadwerkelijk uit zien barsten. Dat blijft toch een mooi en indrukwekkend gezicht. We hebben over de houten planken gelopen en zijn ook even een heuvel opgelopen om het uitzichtpunt te benutten. Hoewel het uitzicht niet echt bijzonder mooi hebben we wel staan genieten van het feit dat het nu weer helemaal zonnig en helder was. Tijdens de afdaling van de heuvel werden we gewezen op een coyote die even verderop in het gras lag te slapen. Konden we die ook aan ons lijstje van waargenomen dieren toevoegen!

Daarna zijn we in de auto gestapt op weg naar een trail/ pad naar de Lone Star Geiser. De naam zegt het al: deze ligt in zijn eentje in een bos en aan het einde van een pad van een kleine vier kilometer. Dit pad loopt mooi glooiend (jippie!! Niet klimmen dus!!!) langs een rivier en open plekken in het bos. Mooie natuur weer en veel eekhoorns, inmiddels lijkt het er op dat deze je gewoon omver zullen lopen als je niet snel genoeg weg bent. Ze zijn erg druk met het verzamelen van voedsel en gebruiken de vele omgevallen boomstammen als snelweg. Hebben eigenlijk maling aan de mensen die langslopen als ze maar eten kunnen wegstoppen... Schattig!!!! Maar ik mocht ze niet meer fotograferen van Matthe. Anders hadden we vandaag alleen maar foto's van eekhoorns en hun kleinere broertje gehad.
Zoals gezegd leidde het pad naar de Lone Star geiser die eens in de drie uur spuit. Dan ga je er dus niet van uit dat als jij het bos uitkomt dat... Maar dus wel!!! En nog 'bijzonderder' ... een kwartier daarvoor was hij ook al uitgebarsten en nu nog een tweede keer. Voelde wel een beetje als een cadeautje wanneer je net gaat staan en zo'n ding midden in het bos begroet je met een flinke pluim stoom en water. Leuk!!! Daar een late lunch genomen en even lekker in het zonnetje op een bank/ boomstam gelegen. Waarna we de terugreis aangevangen hebben. Terug op het 'kamp' een rondje gemaakt langs het visitors center waar Matthe de uitbarsting van de geiser gemeld heeft (worden zij blij van want houden alles zo nauwkeurig mogelijk bij) en we zijn naar de Old Faithful Inn geweest. Een groot imposant houten gebouw waarvan we ook een foto plaatsen.

'Kortom' (echt kort kan ik toch nooit zijn ?) weer een super dag gehad met mooie indrukken en lekker gewandeld. Nu even douchen, een lekkere hamburger scoren en vroeg naar bed. Morgen weer grootste plannen qua lopen en het schijnt weer prima weer te worden en voorlopig ook te blijven met temperaturen van midden twintig graden en veel zon!!! We begrepen dat het weer bij jullie een stukje minder is? Oh ja en Theo: Het Zwarte Woud blijft natuurlijk een top locatie, maar ik kan toch echt de States aanraden. Mocht je Thea zo ver krijgen dan kun je onze berenspray lenen want het ziet er niet naar uit dat we die nog nodig gaan hebben. Enneh aan de schoonfamilie: Veel plezier op de kermis! We begrijpen dat de reacties daardoor wat minder zijn. Herstellen kost nu eenmaal tijd hebben Matthe en ik laatst uiteindelijk ook nog ondervonden! Veel plezier allemaal in Nederland en een dikke knuff van mij en Matthe!!

Groetjes, Marjolein

Irene

Idd marjolein. Het valt niet mee! Maar we zijn er weer. Jullie hebben 2 top dagen gemist ( niet echt lees ik ) maar het was weer super gezellig. Jullie werden gemist. En ik maar uitleggen dat de USA ook leuk is maar niemand snapte het. ;-) Nog lekker 1 1/2 week voor d boeg, geniet er van. X

Eef

Blehhh de inhoud van m'n hoofd en maag wil naar buiten !!!
Leuk verhaal weer ! Ik ga nog ff terug naar waar ik net vandaan kwam !

Veel plezier nog !!!

Matthe

Ik dacht dat jij 't een beetje opgegeven had..?

Matthe

Genieten gaan we nog zeker doen!

Riet

nou jullie hebben wel een geweldige vakantie,zien zoveel moois,ik denk niet dat jullie de kermis gemist hebben,ga nog maar lekker door ,want jullie zitten al over de helft,veel liefs xx mam