NoordWest USA 2010

Yellowstone Lake - Old Faithfull

Woensdag 1 September 2010

Zo, vandaag weer mooi op tijd op pad om eea te bekijken. We zijn met een bak koffie weggereden richting het zuiden met het plan om een spot later een ontbijtje te nemen wat ook is gelukt. We hebben weer diverse geisers, springs en modderpoelen gezien waarvan een aantal vlak langs het meer. Je hebt echt zeker 3 dagen nodig om dit park te ‘doen' en dan kun je alleen langs de populaire spots en een paar korte hike's doen. Wij hebben een dag extra en we willen morgen weer eens een lange hike doen, waar weten we nog niet. We hebben vandaag ook een korte ingelast naar Mystic Falls wat zeer mooi was en mooie plaatjes opleverde. Toen was ook het de lucht opengetrokken na wat spatters en verder grijze lucht in de ochtend. Erg lekker weer als de zon eenmaal doorkomt. De cabin's waarin we slapen zijn sober, maar de douches goed, en de bedden lekker. Meer heb je niet nodig en veel andere opties heb je in het park niet daar alles centraal gecoördineerd word.

Het ‘dorp' waar we nu zitten heet Old Faithfull, gelijk aan de naam van de Geiser die hier iedere 91 minuten 14.000 tot 32.000 liter heet water de lucht in spuwt. Terwijl Marjolein aan het inchecken was liep de ruimte om de geiser vol en de uitbarsting was nabij en die hebben we dus meteen ff meegepikt terwijl we maar 10 min. hoefden te wachten en het was idd een imposant gezicht. Verder zijn hier indrukwekkend grote lodge gebouwen en hotels, allen van hout en van grote afmetingen. Je zou denken dat ze gebouwen van rond de eeuwwisseling eerder klein maakten maar dat was hier dus niet zo.

Morgen staan de geisertuin hier om de lodge op het programma en nog een nader te bepalen Lange hike. We slapen dit maal weer eens 2 nachten in dezelfde Toko en dat is ook weer es lekker. Hoewel per keer een andere geen probleem hoeft te zijn als je de keer ervoor gezamenlijk een klein koffertje maakt voor de volgende nacht. Dan ben je snel in en uit als nodig. Ruimte genoeg in de wagen om de andere koffers te bergen. Vanavond lekker gegeten in de grote zaal van het hotel met zeer mooi houtwerk van binnen en een grote haard. Toen we buiten kwamen na het eten duurde het weer 5 minuten voordat de geiser in actie kwam en die hebben we ook weer even bekeken. We zitten nu dit verhaal te tikken in de loundry room van de Old Faithfull Snow Lodge. Het was tijd eens een wasje te draaien. Zo kun je met minder kleding toe op een langere vakantie en met 1x wassen tussendoor redden we de rest van de reis.

Na het wassen komen we buiten en staan beide met open mond naar de lucht te kijken. Hier op 2100 mtr hoogte, echt heldere hemel en geen last van ‘rest'licht om je heen zie je pas hoeveel sterren er eigenlijk aan de hemel staan en wat de Melkweg inhoud. We zagen de witte Melkweg lijn duidelijk over de hemel lopen en talloze sterren die je bij ons niet ziet vanwege het vele licht om je heen en 2100 mtr lager op de aardbol. Thuis mogen we blij zijn als we net aan het steelpannetje kunnen onderscheiden.

Groetjes vanuit een opgeklaard Yellowstone en een fijne Kermis toegewenst, Matthe

Riet

Het is altijd zo leuk om jullie stories te lezen,het is net of je in het verhaal zit,ben blij dat jullie het geweldig hebben groetjes van mij xx mam

Riet

ja je hebt alleen van mij een reaktie,de rest is niet in staat om het toetsenbord te vinden,(kermis) weet je wel,maar ik hoop dat ze veel plezier hebben xx mam

Eef

Zooooooooooooooo we zijn net de tent uitgerold, ben nog ff onder invloed het Lunapark ingeweest met een hele groep maar heb het zonder kleerscheuren overleefd !! Het lijkt wel of het ieder jaar steeds drukker wordt !
Volgend jaar jullie ook maar es een keertje hoor !
Nou tjuuuuuus !!! en Veel plezier nog !!

Matthe

Jullie ook veel plezier daar met de feestweek!!