NoordWest USA 2010

Estes Park Colorado

Maandag 6 September

Bij wakker worden zag het er stralend uit met een strakblauwe lucht en volop zon! Bij buiten voelen was het een stuk minder, ik schat een graad of 14 met wind. Even een simpel broodje kaas en een bak koffie hielp ons op gang. Daarna zijn we naar een park&ride gereden alwaar je op een hop on bus kon stappen die je langs diverse trail start punten brengt en we hebben gekozen voor de Bierstadt trail die door loopt naar de Bear Lake trail waar we verder zouden kijken wat de dag zou brengen. De trail liep direct omhoog met een stijging van meer dan 300 meter (2700-?3000 mtr) en dit op een korte afstand valt in combinatie met de hoogte niet mee. Wel is het een mooie wandeling en we komen eerst langs Bierstadt Lake om daarna verder te gaan naar Bear Lake.

De meertjes zijn niet zo mooi als in Teton park, maar dat kan ook met de wind en de toch wel frisse temp te maken hebben. Bij Bear Lake besluiten we vanwege de wind af te haken en de bus naar de auto te pakken. Daar bekijken we de kaart om nog maar een paar turn-out's (hike starts of view points) te pakken en met een omweg naar het dorp terug te rijden om bij een in en Safeway inpandige Starbucks een lekkere bak koffie te scoren. Terug in het dorp merken we niets van de wind en de jassen kunnen uit en het is zelfs erg lekker weer! Eerst een uurtje in de zon bij onze Lodge om daarna de geadverteerde hot-tub maar eens te proberen. Dit was een goed plan! Pal aan het riviertje lag de afgedekte tub. Eerst inspecteren want je weet nooit wat de status is en die was prima. Op meerdere standen instelbaar met verschillende krachten was het heerlijk toeven in het warme water.

Nu even aankleden en zo maar eens het dorp in op zoek naar een leuke eettent. Misschien komt die sappige steak vanavond aan de beurt, maar het zou ook zomaar eens Mexicaans kunnen zijn. We hebben een grappig genaamde Mexicaan op de kaart gezien en deze gaan we eerst even checken of het wat is. Als niet, of buiten proportie qua prijs gaan we verder want goed eten hoeft hier niet duur te zijn.

Het is de Mexicaan geworden en we hebben weer lekker gegeten. Marjolein zit nu een verse CSI te kijken en ik ben de site aan het updaten.

Greetz, Matthe

eef

Tsja geniet er nog maar ffies van, jullie hebben niet zo heel lang meer, voor je het weet peddel je weer van Utrecht naar Amsterdam en vv week in week uit......
Enneh ....tis hier nu ECHT herfst !!

Matthe

Gaan we zeker doen, laatste dagen in Denver zijn tussen 25 en 30 graden!

irene

idd geniet nog maar want het is echt kl.. weer hiet. Het regent al een hele tijd en daar komt voorlopig nog geen verandering in.

Sylvia

Wat een prachtige reis maken jullie weer! Af en toe lees ik weer eens een stukje, vooral ook foto's kijken ;-) easy does it ;-)

Bij het lezen en kijken krijg ik ook zin om in 't vliegtuig en in de auto te stappen!!

Riet

Dit is nu een echte vakantiefoto lekker, ontspannen in de tobbe neem het er nog maar even van want het is hier bar en boos,ik heb de kachel al weer aan ,maar jullie hebben nog een paar dagen met mooi weer ,en dan komt het echte leven weer. xx mam

Marit

Zo jammer.....kom je thuis uit je werk, plof je op de bank om het nieuwste reisverhaal te lezen, stáát er geen nieuw verhaal..... ;-) Nou ja, ik kijk uit naar het volgende verslag!

Ondertussen (ik moet nog op vakantie gaan, maar ben alweer bezig met de vakantie daarna): denk vast ff na over wintersport. Ik ga met Kenny en Yentl in de voorjaarsvakantie naar Tsjechië. Jullie mogen aansluiten hoor!

Riet

Ik heb alles al verteld op skyp,was leuk om jullie te zien xx mam